http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/novela-zakona-o-ochrane-prirody-a-krajiny-poskodi-sumavu/ t=UTF-8″>
Přepravní bedny jsou nezbytnou součástí každého obchodu. Díky nim mohou zaměstnanci relativně snadno přemístit i větší množství zboží najednou. Navíc je zde i mnohem menší pravděpodobnost, že se výrobky při přepravě poškodí. Avšak abychom dosáhli co nejlepších výsledků, je potřeba zvolit správnou přepravku. To se netýká jen rozměrů, ale také materiálu, ze kterého je vyrobena. V současnosti nejčastěji narážíme na dřevěné, kovové či plastové přepravky https://www.schoellerallibert.com/cz/produkty/skladaci/. A každá z nich se hodí na něco trochu jiného.
Vezměme si například tu kovovou. S tou se běžný zákazník setkává nejméně často, neboť se mnohem více používá venku. Najdeme ji například v zahradnictvích, kde mají i venkovní rostliny. Její výhodou je velká pevnost, odolnost vůči vlivům počasí i to, že se poměrně snadno čistí. Mezi nevýhody lze zařadit velkou cenu, váhu a také to, že bez řádné péče může poměrně snadno zreznout. Vzhledem k tomu, že částečky kovu by mohly přejít do zboží se nepoužívá k přepravě syrových nebalených potravin.
Co se dřevěné týče, zde je situace poněkud složitější. Samozřejmě má lepší tepelné vlastnosti a je podstatně lehčí, avšak je zde také fakt, že se snadno odře a pak se mohou tvořit třísky. Ty se mohou zapíchnout nejen do pracovníků, ale také do zboží. Proto je potřeba při jejím používání postupovat opatrně. Z tohoto důvodu ji také příliš často neuvidíme.
Zdaleka nejběžnější však je ta plastová. Je nejlehčí, nejlevnější a přitom dostatečně pevná. Najdeme ji prakticky ve všech obchodech, bez ohledu na to, jaké zboží prodávají. A ačkoliv je zde cena samozřejmě hlavním argumentem, nelze její vlastnosti podceňovat. V první řadě zde nehrozí kontaminace zboží či ovlivnění jeho vlastností. To je důležité především u potravin. Ano, mikroplasty samozřejmě existují, avša z přepravky se jich uvolňuje pouze skutečně nepatrné množství, které v celkovém důsledku nemá příliš velký vliv. Je tedy jasné, že si každý prodejce musí vybrat takovou, která bude odpovídat jak druhu zboží, tak i jeho finančním možnostem. To samozřejmě může znamenat nutnost kompromisu, avšak mnohdy je to jediná možná cesta.