Začínáme s businessem

Být v dnešní době závislý na ostatních se mnohdy nevyplácí a mnoho lidí se rozhodne založit si vlastní živnost, tzv. business. Ať už je to prodej kosmetiky, elektroniky nebo kadeřnictví a autoservis.

Při vlastním podnikání jste sami sobě vlastním šéfem, tudíž vás nikdo neotravuje a můžete si vytvořit své vlastní pracovní tempo, zkrátka se nemusíte nikam hnát. Pokud ovšem nechcete vydělávat víc než jenom na živobytí, v tomto případě se už podnikatelům hodí větší prodejní prostory, ale i zaměstnanci, kteří mu budou s podnikáním pomáhat.

Takovýto „styl“ podnikání už je značně riskantnější a chce to více času, aby byl člověk takříkajíc „v plusu“. Nájem prostor, zaměstnanecká mzda, nákup většího počtu zboží a další desítky věcí okolo jsou finančně velmi náročné a ze začátku je to vždy těžké. Pokud se ale dokážete přes pár počátečních neúspěchů přenést, tak po pár měsících, někdy letech toho nebudete litovat.


Záležína mnoha faktorech

Samozřejmě dále záleží na desítkách dalších faktorů, které budou ovlivňovat váš budoucí úspěch nebo naopak neúspěch. V první řadě je to především vhodný výběr nabízených služeb nebo zboží, které hodláte prodávat. Největší problém dnešních prodejců je především to, že do svého podnikání nedají nic navíc, stačí jim, aby měli přes měsíc co jíst. To rozhodně není dobrý přístup, pokud chcete být úspěšní, musíte dát dnes zákazníkům něco neotřelého. Kadeřnické salóny, prodejny elektra nebo kosmetiky jsou dnes na každém rohu, a pokud tyto prodejny někdo vyloženě nevyhledává, na ulici, popř. na internetu o ně sotva zavadí očima. V dnešní době je potřeba lidi zaujmout něčím neotřelým, něčím, co jinde neuvidí nebo neseženou.

Není to ale jenom o sortimentu samotném. Nesmírně důležité je také výběr vhodného místa, kde budu prodávat, obecně platí, že nejlepší je to tam, kde se denně nachází velké masy lidí. Pronájem prostor na těchto místech je mnohdy několikanásobně dražší, než na periferiích, kde projde sto lidí denně. Ale zkuste si to spočítat, sice zaplatíte více za prostory, ale tržby budou mnohonásobně vyšší, než kde jinde.

A co když zrovna chcete provozovat kadeřnický salón, prodávat elektro nebo kosmetiku? Rozhodně to není problém, ale musíte si uvědomit, že těchto prodejen a míst je ohromné množství, zkuste se někdy podívat na ulici kolem sebe, uvidíte je všude. Většinou ale mají jeden velký nedostatek, a to ten, že neumí zaujmout potenciální zákazníky. Prodejny nevypadají nikterak zajímavě, jak z venku, tak zevnitř, ceny jsou naprosto normální, ne-li dražší než normálně a na obličejích personálu jde vidět, že to dělá jen proto, aby se uživili, ne protože je to baví.